Kreativ tisdag

Ibland känns det som om man hamnar på ställen av en anledning. Ni vet den där overkliga, nästan magiska känslan av att det finns någon mening med att just jag är på den här platsen med just de här människorna. Igår kväll hade jag den känslan.
 Jag bokade in mig på en tre timmars kurs i kreativt skrivande i Mariefred för bara några dagar sen. Tänkte att det kan bli kul att få träffa andra som gillar att skriva och Eva Stilling som håller i kursen verkar väldigt kunnig. Inget mer med det.
Men redan när jag klev in i lokalen, så kände jag mig som hemma. Trots att jag inte tidigare befunnit mig på platsen. Under denna regniga, mörka men mysiga tisdagskväll fick vi prova på flera knasroliga och användbara skrivövningar, samt ta del av varandras och framförallt Evas långa erfarenhet av skrivande. Prestigelöst och bara så roligt.
Deltagarna bestod både av de som hade mer erfarenhet än jag av att skriva och de som, precis som jag kände bara för några månader sen, inte visste hur de ska börja. Så jag fick lära mig nytt samtidigt som jag kunde delge av det jag hade lärt mig hittills.

Foto: Thomas Males


 Förutom värme och kärlek, så tog jag med mig detta från kvällens kurs:
  • Julia Cameron
  • Bara skriv, vad som helst, för att komma i gång. Just do it!
  • att skriva är en process som man mognar i men aldrig blir riktigt färdig med
  • det tar tid att skriva en bok, kanske tio år 
  • alla som skriver går igenom ungefär samma utmaningar, du är inte ensam
  •  att träffa andra som skriver berikar och inspirerar

Tack alla inblandade för en toppenkväll!
Jag hoppas vi ses snart igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Feminist Javisst!

Julmarknad