Borta bäst

Jag är en sån som läser istället för att se på tv. Mina böcker blir till mina vänner för en kort tid och de blir mig väldigt nära. Jag kan få lite ångestkänslor när boken är på väg att läsas ut och en gnutta sorg sköljer över mig när sista sidan är läst. Speciellt om det är en bra bok.
Jag brukar läsa ut böcker jag inte gillar med, vill ge alla en chans liksom. Jag köper ofta böcker på second hand och i pocketform. Billigt och bra. Återvinning och besjälning.
 En bok som ligger mig varmt om hjärtat just nu är Sara Kadefors  bok "Borta bäst". En helknäpp och knastokig lättläst roman som ändå har ansvar och något viktigt i undertonen. Den handlar om Sylvia, en medelålders svensk kvinna som bestämmer sig för att byta ut det tråkiga radhuslivet mot att leva som hemlös.  Ja, ni hör ju hur galet det låter...


Boken har fått blandade recensioner men en som beskriver den så som jag ser på den är Bokhora som trots sin obscena titel är en väldigt bra blogg.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Feminist Javisst!

Julmarknad